maandag 17 december 2007

Nieuw Record

Dit weekend heb ik een nieuw record gevestigd: ik ben meer dan 38 weken en 4 dagen zwanger! Ik moet er eigenlijk wel een beetje om lachen, de vorige 2 zwangerschappen zijn we wat dat betreft behoorlijk verwend geweest: Núria besloot dat ze na 38 weken precies het wel gezien had in mijn buik en Luna had er na 38 weken en 4 dagen wel genoeg van. Ik moet zeggen dat dat beide keren best goed bevallen is (mooi dubbelzinnig woord bevallen!), want dan is er nog geen haan die er naar kraait en zenuwachtig begint te worden.

Sinds vorige week staat hier de telefoon namelijk roodgloeiend en worden we in onze mailboxen gespamt... De wereld om ons heen begint zich te roeren...

- Voel je al iets?
- Hoe gaat het vandaag?
- Nog veranderingen ten opzichte van gisteren?
- Je bent toch al 38 weken zwanger?


Dat een normale zwangerschap toch 40 weken duurt, schijnt iedereen voor het gemak even te vergeten.
Beide moeders melden elke dag even hoe hun dagindeling er uit ziet en dat ik ten allen tijde kan bellen als er iets aan de hand is. Wel handig, ik weet nu precies waar iedereen zich bevindt. 's Nachts liggen ze op 10 cm van de telefoon af. Na het stofzuigen luisteren ze zenuwachtig de voicemail af of we nog niet ingesproken hebben... Ach, ik kan ze ook geen ongelijk geven. 10% van de bevallingen wordt ingezet door het spontaan breken van de vliezen. En jawel, de vorige 2 bevallingen werden bij mij ingezet met het breken van de vliezen met fors geweld. De moeders waren hier in huis nog aan het dweilen, terwijl ik ondertussen binnen 4 uur ons kind op de wereld heb geperst.

Deze keer is alles anders. Waarschijnlijk wordt het dan toch nog echt een kerstkindje, want we zijn tenslotte 25 december uitgerekend. Feliz Navidad!

Geen opmerkingen: